tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag!

Idag är det som ni säkert alla har märkt Alla Hjärtans Dag! Sambon och jag firade detta mer de första åren tillsammans, nu blir det kanske på sin höjd något lite godare till middag och någon efterrätt. Hade tänkt göra en väldigt enkel och god laxpasta till honom! Eftersom han ska träna fotboll kl halv sex tror jag att vi får ta efterrätten när han kommit hem. Till efterätt får det bli någon form av fruktsallad, har vaniljvisp över sedan fikan med min föräldragrupp igår och kanske blir det även lite krossade digestivekex till det hela eller riven mörk choklad, vi får se...

När jag var och handlade förut slank det ner en bukett tulpaner i korgen, känns vårigt och härligt att ha dessa på köksbordet!


 Hjärtan är en väldigt fin form på dekorationer och detaljer. När jag gick runt i vårt vardagsrum idag upptäckte jag flera detaljer med hjärtan som jag inte hade tänkt på, nedan kan ni se ett hjärta som hänger i vår ljuskrona, ett hjärta på en kruka samt ett hjärta på en stolsrygg.



Har även ett "hemmagjort hjärta" på stegen. Hjärtat är gjort av en gammal stålgalje och lite överblivet gardintyg. Egentligen skulle jag bara test-sy lite med detta tyget eftersom jag sedan hade tänkt sy överdraget i vitt linnetyg, men det har aldrig blivit av..


Hoppas ni alla får en fin Alla hjärtans dag! Själv tycker jag inte att man ska krångla till det så och köpa massa presenter, det viktigaste är väl att ändå att ge den käreste en extra god och varm kram och puss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar