måndag 27 februari 2012

Välkommen in i vår hall!

Idag är jag hemma med en förkyld liten Hilmer. Vi skulle åkt och träffat föräldragruppen idag men istället har vi bara myst här hemma och jag passat på att göra ett storkok med kyckliggryta och ris till Hilmer, se reprisen av melodifestivalen samt detta inlägg. 

Så här såg hallen ut när vi flyttade in, färgerna gick i grön, brun och orange.. Kändes inte så välkomnande och man ville ogärna ta in gäster denna vägen...


Detta har hänt:
* Det tunna laminatgolvet har ersatts av 14 mm ekgolv. 
* Takplattorna har ersatts av ett slätt tak. 
* Nya lister och foder.
* Det fula elementet har bytts ut mot ett gammalt charmigare som fanns på övervåningen och som blev över eftersom vi där la golvvärme.
* En liten sittbänk/skohylla har platsbyggts.
*Dörren har vitmålats och väggarna har klätts med vit pärlspont.
* Trappan har slipats och vitlaserats, ledstången har målats i en ljusgrå färg.
Resultaten kan ni se här nedan!
Den gamla fina spegeln är tillverkad av svärfar.
Bakom den lilla dörren gömmer sig en klädgarderob, ger perfekt förvaring!



Hilmer har fått egna krokar i barnvänlig nivå.

Något som inte är så välkomnande är den snö som fallit idag, hoppas det var sista bakslaget innan våren kommer på riktigt, men troligtvis dröjer nog våren lite på sig än.. 

1 kommentar:

  1. Jaha! här smyger man igång en blogg utan att säga något... har ju redan flera inlägg gjorda ;)
    Nja jag har lite svårt att hinna med numera känner jag, vare sig att blogga eller inreda.
    Verkar ha hänt en del i hallen sedan jag var hos er sist :)
    Blir såå fint!

    SvaraRadera