måndag 12 mars 2012

Flower power!

Tänk att man blir lika glad varje år när man ser att det växer i rabatterna! 


I helgen har jag varit på barnloppis (fyndade endast en bok), sett på melodifestivalen (rätt låt vann!), promenerat och fixat med smågrejer både inne och ute. Hittade några lökar i vår lilla trädgårdsbod som blivit bortglömda.. Tryckte ner dem i två krukor, ska bli spännande och se om de överlever och vad det är för något! 


Idag tröttnade jag på den gamla julkransen som hänger på dörren och gjorde därför i alla hast ett litet hjärta av några videkvistar. Blev väl sådär nöjd men den får hänga där ett tag, blir nog någon ny komposition närmare påsk med lite björkris och vita fjädrar istället.



På köksbordet står det små påskliljor, tror dock att de får åka ut på trappan nu för blir de kvar inne kommer de vara överblommade på bara några dagar.. 



Idag har jag haft en arbetskamrat på besök med hennes små söta tvillingar som är cirka 5 månader! Ikväll blir det grabbkväll hemma då jag ska hälsa på en kompis från gymnasiet som har flyttat till en närliggande stad efter studier i Lund, ska bli mysigt att träffa henne igen och se hur hon bor nu!

Vilket underbart väder vi har förresten!!! Som föräldraledig kan man verkligen njuta av vårvädret genom långa promenader där man tankar batterierna med dagsljus och så får man ju dessutom lite sol på näsan!!


2 kommentarer:

  1. Hurra! Påskliljor, vårsol och videkvistar, jag är så himmelens glad att våren kommer nu. Härligt att få kika in hos er!
    Heja dig som fixar upphängningen själv, jag är lite rädd för vår borrmaskin... men jag tänkte jobba på det!
    Ta hand om dig!
    Kram kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Malin! Du visar så fint, blev jättebra med kortet och skylten i hallen. Visst är det underbart att se hur det knoppas och kommer små blommor i rabatterna- vårkänslor!!
    Kram kram

    SvaraRadera