tisdag 20 mars 2012

Inspiration!

Har ju skrivit tidigare om att vi ska göra om balkongräcket i vår. Har varit och smygfotat ett räcke här i samhället som jag tycker är fint. Jag tycker om mönstret där man varvar en bredare planka med två smalare, det ger lite mer liv än ett räcke där alla plankor är lika breda. Eftersom vårat hus är fyrkantigt och ganska "stelt" så tänker jag att detta kanske mjukar upp det lite, var tror ni? Vi hoppas kunna göra räcket av de plankor som finns där idag, för då att vi kan måla räcket vitt direkt!




Har även sett ett liknande räcke på bloggen Mina drömmars hus. Gå gärna in på denna superfina blogg, finns mycket inspiration där och man kan även vara med och tävla om knoppar (gäller även er som inte har egen blogg!!).

I söndags var det ju Ullared för hela slanten med min mysiga föräldragrupp. Barnen lämnade vi givetvis hemma! Det var ganska mycket folk där men ändå inga problem att ta sig fram med den otympliga vagnen. Handlade lite lagom tycker jag.. Det är ju annars lätt att ryckas med i någon slags köphets när man är där.. Även om jag inte skulle kolla på några kläder där, så fick jag köpt mig en vårjacka och en kofta. Koftan är väl någon form av Odd Molly kopia, passar min plånbok mycket bättre nu när man är föräldraledig! Fick även handlat massa vita ramar i olika storlek till min fotovägg, plastlådor med lock att spara urvuxna barnkläder i (mycket fräschare än att lägga ner dem i bananlådor om man som vi förvarar dem i källaren..), sommargrejer till Hilmer (badrock, liten pool, hink och spad-kit), lampor och lite andra grejer till hemmet. Givetvis åkte det även ner det gamla vanliga i vagnen också såsom plastfolie, bakplåtspapper, schampo, tvål osv..


Ett litet axplock av inköpen på Ullared.

Idag har jag och Hilmer en vilodag hemma då vi igår var och träffade föräldragruppen och imorgon är det babysång. Ikväll ska jag dock iväg på fotokurs, det är näst sista gången.. Måste rensa kameran nu på alla skräpbilder som ligger där! 


Ha en fortsatt trevlig vecka!



3 kommentarer:

  1. Hittade precis hit och ville bara säga vilken fin blogg du har, kommer absolut tillbaka:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Malin! Så mycket fint du handlade på Ullared! Tusen tack igen för Signes presenter, de var perfekta och ska inte bytas! ;) balkongräcket på bilden har jag också gått och suktat efter, som vanligt har du och jag lika smak! :) Hilmer är för go på bilden nedan, Signe har tingat honom! :)
    Kram på dig min vän!

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Letat överallt efter en exakt sån odd molly kopia. Hur mycket kostade den koftan och tror du den fortfarande finns kvar? Tacksam för svar :-))))

    SvaraRadera