torsdag 8 mars 2012

Kvinnor kan! =)

Vad gäller praktiska saker som ska göras i hemmet är jag vääääääldigt bra på att lägga över allt detta ansvar på min sambo eftersom han är snickare, även om det är en så liten sak som att spika i en spik i väggen... Problemet med detta är att det då kan ta ett tag innan det blir gjort (om det ens blir gjort) eftersom han ofta har andra projekt på gång som han själv prioriterar först. När han sen väl ska göra det jag bett honom om måste ju jag givetvis vara med för att se till att det blir som jag tänkt, rätt centrerat osv... Känner ni igen er? 
Jag har  länge väntat på att få upp skylten på bilden nedan... Jag fick den i present av min syster i oktober och därefter har den blivit liggande på golvet trots att jag vetat ungefär vart den ska sitta.. Men i veckan fick jag ett ryck och spikade själv i spiken i väggen, BANG BANG, och så var det klart!! Nepp, jag måste bli bättre på att göra dessa saker själv annars blir det bara liggande, det handlar ju inte om så värst avancerade saker.. 



Nu har vi även fått upp vårt familjekort i hallen. Har ställt några krikonkvistar i en glasvas, knopparna börjar slå ut, härligt med vår inne när det ser ut som det gör ute.. Krikonkvistarna ger de finaste små vita blommorna, ska visa er senare så kommer ni förstå!


Idag kom jag och Hilmer iväg på vårt sim, han verkar njuta mer och mer av denna aktivitet! Det han tycker mest om är att ligga och flyta på rygg och suga på någon plastanka eller dylikt, han är en riktig livsnjutare kan jag lova! Hilmer blev förresten 8 månader idag, grattis min lille prins! Han är i en underbar period nu, älskar att bli busad med och är väldigt lättroad. Även skönt att han sysselsätter sig själv ganska långa stunder nu, han gillar verkligen att fara runt i sin gåstol! Något som också är väldigt populärt hos Hilmer just nu är att träffa andra barn, då skiner han upp som en sol! Imorgon ska vi till BVC på 8-månaderskontroll, ska bli spännande eftersom han var 6 månader när jag var inne och vägde och mätte honom senast. Sedan ska vi ladda för HELG och då har jag hört att våren ska komma tillbaka! =)
 

4 kommentarer:

  1. Ja!! skärpning Malin en spik det fixar du allt själv!!
    Ser fram emot att få Hilmer på besök imorgon :)

    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej Malin
    hihi,,,,,de e klart dom kan :)
    å missa nu inte,,,,,,,

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.....
    redan 85 fina bloggar med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefin hall ni har! Skylten passar ju perfekt där DU spikade upp den, fniss!
    Ja visst är babysim mysigt. Ska nog ta och leta reda på en kurs här!
    Tack för dina fina ord inne hos mig! Vad roligt att du gillar det jag visar :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. hej Malin!
    Hittade din blogg hos Nordingården. Kul med lite nya bloggar att läsa!! Kram Kate

    SvaraRadera