fredag 27 april 2012

Loppis-skåp

Idag hade jag för en ögonblickssekund planer på att åka på auktion i grannkommunen, grusade dock dessa planer snabbt då jag inte såg något på auktionsbilderna som lockade tillräckligt. Sambon spelar dessutom match ikväll vilket gjort att jag behövt skaffa barnvakt. Denna auktionsfirma ligger i alla fall på landet och har auktion cirka en gång i månaden, man kan verkligen göra fynd på denna auktion för det är många äldre som åker dit för skojs skull och bara tar en fika..

Detta skåp nedan har jag inte köpt på auktion utan på en loppisbutik som grannkommunen har. Det kostade 400 kr och var från början brunbetsat. Nu har det målats och inrymmer spel och fotoalbum. Jag är helnöjd med köpet och tycker skåpet har fina detaljer.  Det bästa med sådana här köp är även att man kan göra lite vad man vill med dom, är det arvegods kan det kännas svårare att t.ex. måla om dem.






Sambon är ledig på måndag så vi har långledigt tillsammans, härligt! I helgen ska vi bland annat fortsätta med balkongen.

Trevlig helg till er alla, nu ska jag och sonen ha lite fredagsmys (vilket innebär välling till honom och popcorn samt choklad till mig)!


2 kommentarer:

  1. Det låter som ett alldeles ljuvligt fredagsmys.
    Jag gillar fyndade skåp! Vi har en skänk som jag har hittat på Blocket och målat vi. Den rymmer hur mycket som helst, jag skulle gärna ha en till i ett annat rum...
    Ha en fin helg!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Riktigt riktigt fint skåp. Tänk vad lite vitfärg kan göra underverk.
    Du får ha en skön och härlig helg.
    AC

    SvaraRadera