fredag 29 juni 2012

Altanhäng

När det är fina dagar hänger vi gärna på altanen jag och H. Brukar få lägga ut mååååååånga leksaker så han kan hålla sig sysselsatt och sedan ställa ut stolar som en liten hinderbana. Stolarna funkar ju även som skydd för trappa, grillen, krukor osv... Men bäst är nog ändå att lägga ut en filt på gräset i skuggan, H tycker inte så mycket om att gå/krypa i gräset så han håller sig mest på filten vilket är praktiskt då jag inte vill att han ska vara i solen mitt på dagen. 

Idag tog vi en promenad på förmiddagen eftersom det ska regna nu på eftermiddagen. Vi gjorde även ett stopp för att gunga lite vilket alltid är uppskattat av H.

Zinkbaljan innehåller två tomatplantor, timjan, oregano och citronmeliss.  I krukorna som skymtar i bakgrunden finns det lavendel och pelargon.

Imorgon hoppas jag komma iväg på loppis. Är egentligen inte ute efter något speciellt, men det är alltid roligt att kika lite och helt tomhänt brukar man aldrig komma hem ändå..
Sambon hoppas på fint väder imorgon för i så fall ska vi börja byta några fönster. Dags för mig att börja kolla på markiser!

Trevlig helg önskar jag er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar