torsdag 7 juni 2012

En kväll i trädgården

Ikväll hann jag med att strosa runt i trädgården. Fick väl inte så mycket gjort men det var härligt att vara ute nu när det för en gångs skull var en riktigt fin kväll.



 Denna blomma nedan har jag fått från svägerskan (Domus dulcis domus), vet inte vad växten heter men den är vansinnigt vacker tycker jag.









Vår vita trädgårdsmöbel har fått flytta ut till sin plats under eken igen efter att ha stått på altanen under våren. I bakgrunden ser man vår lilla odlingshörna.


I år kommer vi kunna skörda våra första hallon. Hallonskott har jag hämtat hos mina föräldrar och hos svägerskan (Domus dulcis domus).


Vi har två amerikanska blåbärsbuskar som ger rikligt med skörd. Man ska ha två olika sorter för att vara säker på att få rikligt med bär.



Vinbärsbuskarna vurmar jag för lite extra för de har jag drivit upp själv från sticklingar. Har en röd och en svart vinbärsbuske (kanske inte är så mycket till buske än men..).


Hoppas ni alla hade en fin nationaldag! 
Vi firade vår med att serva bilen och äta lunch hos mina föräldrar och middag hos sambons föräldrar. Har en norska i min föräldragrupp, hon skrattar åt oss svenskar och vårt nationaldagsfirande, vi skulle nog behöva bättra oss på denna punkt och ta efter Norges festligheter tycker jag!

Tänk, imorgon är det fredag igen!


2 kommentarer:

  1. Du har så fint i trädgården Malin! Jättefin blomma och ser fint ut inför kommande skörd i landet! :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Visst är det en Iris, den blå blomman!
    Vi är just hemkoma från studentfirande i Borås. Studenten hälsar och tackar för presenten.´/ Krista

    SvaraRadera