tisdag 5 juni 2012

Helgens loppis

I lördags var jag och Anna (Annas skattkammare) med på ortens loppis. Jag började dagen med att gå back eftersom jag sprang och köpte tre porslinsburkar och en ram av en annan loppisutställare, 12 kr fick jag betala totalt och det tyckte jag var överkomligt.. =) 
Själv fick jag sålt lite krukor till äldre damer, en stol, tavla, tidningar, ljushållare samt en del kattgrejer. Priserna på loppisen var låga så man fick väl inte ihop någon förmögenhet direkt, men nu har man fått en rensning i källaren och kan ju åka och lämna resterande prylar till röda korset.


De nyinköpta burkarna hamnade på tallrikshyllan. Behöver ta bort någon av mandelkvarnarna men har inte bestämt vilken som ska bort än.. Den gröna har fina detaljer om man ser den i närbild men den gul/beiga passar bättre i storlek och i färg tror jag..



Mitt hemmaprojekt just nu är att sy klart H:s gardiner. Det går saaaaaaakta men säker framåt. Jag är inte så van vid att sy och i kombination med att vara extremt noggrann så tar det sin tid...


Idag vankas det bibloteksträff med BVC och senare ikväll sminkparty med Mary Kay produkter. Jag hade sett fram emot kvällen oavsett om det hade varit plast-, ljus- eller sminkparty för det ska bli sååå skönt att få komma iväg lite på egen hand, komma ur mysdressen man vankar runt i här hemma, käka gott och få sig några goda skratt, det behövs det med emellanåt!



1 kommentar:

  1. Förstår att du blev nöjd med dina fynd Malin! H:s gardiner kommer bli så fina. Hoppas du haft en skön kväll! Förstår precis vad du menar med behov av egentid.. :)
    Kram Anna

    SvaraRadera