måndag 25 juni 2012

Midsommar 2012

Midsommarafton började med att jag tog en cykeltur och plockade diverse blommor från åkerkanterna. Hittade massa fina röda vallmo som jag plockade, helt i onödan visade de sig för de tappade bladen redan på vägen hem!! Fick knåpat ihop en krans till sonen i alla fall, sen fick man vara snabb med kameran!

Kvällen firades några kilometer hemifrån, där dansade vi kring stången vi klädde, gick tipspromenad och hade diverse tävlingar i matpauserna. Jag kom först i tävlingarna om man räknar från botten, hihi! =)

Vår goa midsommarkille!

 Present till värdparet:


Min och sambons uppgift för kvällen var att ordna en lätt efterrätt. Vi gjorde ett recept från Lantliv, jordgubb- och flädermousse med vit choklad. Den var väldigt god men någon smak av flädern kunde man inte känna. Jag tror den blir bättre med hemmagjord flädersaft för den är lite skarpare i smaken än den man kan köpa i affären.




 Tur med vädret får vi väl också säga att vi hade för regnet kom ju inte förrän senare på kvällen. Idag har det gock regnat konstant hela dagen.. Har fått städa hela huset vilket var behövligt för imorgon kommer föräldragruppen på besök!



1 kommentar: