fredag 17 augusti 2012

Cykelutflykt

Med barnen på cykelsadlarna och lite läskande rusdryck i cykelkorgen styrde jag, sambon och vännerna E & J cyklarna till ett närbeläget ställe som heter Sivans ost. E är bra på att planera utflykter, sådana vänner behöver man när man själv är lite seg att komma till skott.. Jag och sambon har nämligen länge pratat om att åka dit men aldrig tagit tag i det. Senast vi var där var förra våren när Leif Pagrotsky var där och invigde cafét (Leif är vän med Sivan, därför var han med på invigningen). Sivan är känd i våra trakter, hon har sålt ost i en herrans massa år och har nu alltså öppnat ett café utanför samhället. Cafét ligger på ett gammalt militärområde och är i linje med detta inrett lite industriellt. Bor man i trakterna tycker jag absolut att man ska besöka detta ställe!

Bild lånad från Sivans hemsida http://www.sivansost.se/


Bild lånad från Sivans hemsida http://www.sivansost.se/


Bild lånad från Sivans hemsida http://www.sivansost.se/

Sambon åt en osttallrik med grön tomat- och vaniljmarmelad, till detta fick man bröd och kex som de tillverkar själva samt kaffe och egentillverkad prallin. Jag åt en ostpaj med sallad och kalkon, kan också rekommenderas.


Två ostar och en marmelat fick följa med oss hem.


Ett annat utflyktsmål som vi länge pratat om men inte hunnit med än butiken Hem till mig som ligger utanför Falköping. De ska visst ha mycket fint där. Får kanske planera in en tripp dit med E så det blir av.. =)


Tack till er som tittat in!
Kram / malin


2 kommentarer:

  1. Mysigt det ser ut! Ja du och jag är lika sega, tur vi har E! :) kram kram

    SvaraRadera
  2. Haha..ja tur vi är bra på olika saker=) ni kan ju komma m idéer så slutför jag dem m er sedan!!! De är riktigt goda saker de har där..här mumsas de av den goda osten vi köpte m oss hem på mackan t frullen;)

    kram Elin

    SvaraRadera