lördag 20 oktober 2012

Späckad helg

Vissa helger är lugna, andra fulla med aktiviteter. Denna helg är av den senare sorten. Började med en middag ute i torsdags kväll med tjejerna i föräldragruppen, supermysig att gå ut och äta tillsammans och för en gångs skull träffas utan barnen. Igår var det hantverkarfest med respektive för arenan som byggts här i samhället. Idag har jag haft en gammal vän på frukost innan det bar iväg på lunch med tjejgänget. I eftermiddag blir det invigning i arenan följt av myskväll hos Annas Skattkammare för oss mammor och barn (killarna har herrklubb idag). Imorgon blir det nog Ikea med min syster och mamma. Ja det är fullt upp som ni märker!!

Vill ju gärna ha nytt vardagsporslin som jag nog nämnt tidigare. Har verkligen fastnat för serien "Arv" på Ikea. Ni som har denna, kan den rekommenderas? Den är ju ganska billig så man kan ju kanske inte förvänta sig att det är den mest tåliga glasyren..
Har även sett en servis på Rusta (av alla ställen!), den finns dock endast i lite udda färger tycker jag (gul, rosa och blå)..


Sitter ni inne med förslag om billiga och fina matserviser får ni gärna komma med tips!! 


Ha det så fint i höstregnet allihopa!
Kram från Malin

2 kommentarer:

  1. Hej tycker också "arv" från Ikea är superfin.
    Har önskat mig den när jag fyller så vi får se då :)

    Just nu har jag deras beiga serie som kostar 5 kr styck. Har ju funkat men är suuupertrött på dessa.

    Ha en skön kväll
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vi har den servisen, de flata och djupa tallrikarna (inte skålarna som på bilden), och assietterna. Vi använder dom som vardagsporslin.
    Flata tallrikarna är som sagt stora, de får precis plats i diskmaskinen. (I våran diskmaskin så kan man ändra läge på den övre 'korgen'. Innan vi höjde den så fick man ha tallrikarna lite på 'sniskan' för att få plats med dom)
    Vi har haft tallrikarna i ett par år iallafall, och än så länge har jag inte sett en repa i dom.. faktiskt. Så jag kan gott rekommendera dom, bara man får plats i diskmaskinen..
    Prova köpa bara en tallrik och provdiska ;)

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera