söndag 2 december 2012

Första advent

Nu är första ljuset tänt!! 
Min adventsljusstake är egentligen gjord för vanliga ljus, problemet med dem är att de brinner ner så fort och jag vågar då endast lägga lite mossa i botten på grund av brandrisken. Tidigare år har jag gjort ett arrangemang på en bricka men eftersom det är svårt att få plats med det på köksbordet nu när man har en son med vääääääääääldigt långa armar så blev det istället så att jag fyllde adventsljusstaken med mossa och tryckte ner smala blockljus istället. Denna idé kläckte jag igår kväll och jag upptäckte då att jag inte hade fyra lika långa blockljus, därför ser det ut som det gör.. =)





Igår bakade vi tunnbröd hos sambons bror med familj. Tunnbröd med smör och ost, finns det något godare?! 



Idag har jag varit hos mina föräldrar och gjort krans till dörren medan sambon var iväg på diverse andra projekt. När jag kom hem hade han gjort kvällsmat i form av två förrätter, dels en råraka med creme fraich, röd lök och rom samt en toast med räkor. Han hade kollat i Morbergs bok och kunde inte låta bli att pröva detta och jag säger inte nej.. =) Kan verkligen rekommendera kokboken "Morberg lagar husman", finns många användbara recept i den som passar både vardag och fest.



Trevlig advent till er alla!!
Kram från Malin

1 kommentar:

  1. Det ser ut som om tunnbrödsbaket gick bra! Har bakat mitt nu på fm, dock bara hälften så många som tidigare år. Tror att det räcker nu när ni bakar eget. Är nu på G med vörtbrödsbaket. Det blir tre limpor, så det kan jag dela med mig av om någon vill ha./Krista

    SvaraRadera