torsdag 10 januari 2013

Tvetydigt..


Jag som började få vårkänslor och köpte hem lite pärlhyacinter.. och så kommer det snö!! Inte helt oväntat eftersom det är januari men ändå.




Sedan igår är vi i alla fall i full fart med inskolningen av H på förskolan! Det har gått bra hittills men än har jag inte gått ifrån honom. Han verkar dock trivas och går iväg själv och leker, ser det som ett gott tecken.

För tillfället är jag gräsänka. Sambon har åkt till fjälls med 20 andra hantverkare och blir borta till på söndag, känns lite tomt här hemma får jag säga.. De har gjort ett lager åt ett företag vars ägare har boende i fjällen, där ska de nu ha takstolskalas... Varför händer inte detta mig?! Måste byta till ett arbete inom den privata sektorn för det är ju nästan helt omöjligt att få sånt är om man (som många kvinnor gör) arbetar kommunalt eller statligt.



Får väl passa på att önska er alla en trevlig helg!!

Kram från Malin

3 kommentarer:

  1. Så fint med pärlhyacinter!

    Skönt att det hår bra för killen på förskolan:)

    Haha känner verkligen igen det där, min Gustav är iväg på massa roligheter, konferens på Disneyworld i USA eller varför inte några turer till Sydafrika etc etc, haha jag är inte bitter jag är bara kommunalarbetare;);) fick ju i allafall en fin filt i julklapp och det är ju inte fy skam;) haha

    Ha en bra fredag!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder du bjuder på Malin!! Härligt med pärlhyacinter och du har arrangerat dem så fint. Hoppas ni har en skön söndag, i väntan på p. :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det är typiskt det där med vintern.. man vet inte riktigt vad man kan vänta sig..
    Men snart så!!! Kram!

    SvaraRadera