söndag 21 april 2013

Helgen i bilder


Helgen har gått i produktivitetens tecken, jag har planterat lite blommor och så har vi påbörjat altan-projektet. Och vilket väder vi har haft, sol och värme!! Nu har vi även (som många andra) premiärgrillat för i år, gott gott gott!

Vid stora entrén blev det massa vita penséer och en blå förgätmigej, det var dock endast en liten vit pensé som lyckades komma med på bild.. 


Vid lilla entrén blev det lila penséer och vit förgätmigej. Lyktan bakom stora krukan lyckades lilla H krossa glaset på idag, då var mamma (alltså jag..) inte glad, men så kom sambon och sa "-jaha, nu får du köpa ny lykta", och då blev jag lite gladare igen.. =)  







 Innan grävningen för altanen påbörjades beordrade jag herrarna att flytta syrenen som stod mitt framför det som ska bli lekstuga. Nu har jag påbörjat en rabatt i vilken det ska bli syrenen, en praktmagnolia samt möjligtvis pioner, som marktäckare tänkte jag revbildande smultron.


Hilmer tyckte det var intressant med en grävmaskin i trädgården! Det är en vän till oss som sitter i grävmaskinen, han håller på att bygga hus så det är tjänster och gentjänster mellan honom och sambon (som är snickare) kan man säga!


Grävning av plintar till altanen, lille H hjälper grabbarna.


Lördagens dagsverk till ända och grabbarna dricker varsin GT och begrundar sitt arbete, jag hör ord som "mästerligt" och andra superlativ.. Idag har sambon börjat sätta reglarna och gjuta i plintarna så det går framåt, bäst att passa på när vädergudarna är på ens sida. Jag har inte gått sysslolös jag heller i helgen, jag har skött markservicen och plockat sten bland annat.. 


Denna bild är från i veckan när svärmor kom med ett lass nybakta brödkakor och småkakor, sånt här blir man glad av och detta är väl lyx om något?!


Nu önskar jag er alla en riktigt fin vecka!!

Kram från Malin

5 kommentarer:

  1. Ja det känns verkligen som alla villa och stugägare var ute och jobbade i helgen på sina tomter. Härligt! Finns mycket att sätta tänderna i nu på våren. Och rabatter som ska planeras :) Kul att få se byggandet av er altan i bilder :)
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Så härliga bilder från er helg!
    Skönt att altanbygget är igång, måste säga att ni hunnit med mycket i helgen:)
    Så kul att anlägga rabatt, det ska ju vi med:)
    Har faktiskt ingen aning om man ska klippa/ansa Olivträdet, ska man det?;) Mina ser ut som små klot men kan tänka mig att de inte gör det efter ett tag. Det här får vi ta reda på:)

    Ha en mysig kväll!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Produktivitet var namnet! Kommer bli jättebra.
    Tjänster & gentjänster är det gott om- härligt!
    Hörs i veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jaa, det är riktigt härligt att våren är här nu. Så fint du planterat och styrt=).
    Va spännande med ert altanbygge, ska bli kul att följa.

    Ha en fortsatt bra vecka! Kram Clara

    SvaraRadera
  5. Åh vilket spännande projekt, en stor altan är ju så härligt. Ska bli spännande o följa!
    Åh va fint med magnolia, har du någon sen tidigare? Hört att dom är lite svåra, skulle gärna vilja plantera en me!
    Ha en härlig kväll
    Kram kram

    SvaraRadera