söndag 8 december 2013

2:a advent


Redan andra advent!

Nu känns det som jul på riktigt, ute ligger det ett litet lager med snö, inne är det mesta pyntet klart och det dricks varm glögg så snart tillfälle ges.



Nedan ser ni min nya lykta (kruka/skål?!), köpt hos Fröken Lycklig när jag var där på julmys. Kan hända att det hamnar en hyacint i denna sedan! Köpte även mysiga äggkoppar från THC, ska visa er dem en annan gång.





Precis som förra året har julgranskulorna hamnat i en glasvas till dess att det är dags att hänga upp dem i granen! Stjärnan som inte ville passa på lampfoten får återigen ta plats på skänken den med.


I veckan som gått har jag bland annat bakat lussekatter, det var ett kladdigt och stressigt jobb då jag hade en klåfingrig två-åring vid min sida men slutresultatet blev ändå bra! Prövade receptet som kom i Buffé där man använde rumsvarmt smör och mjölk istället för varmt, kräver lite längre jäsning men gör att man inte behöver använda så mycket mjöl i degen. Det var även lite rom i bullarna så Capten Morgan-flaskan fick se dagens ljus igen! 

Igår var vi i Lidköping och julhandlade, mysigt och avslappnat då vi inte köper så många klappar. Sambon håller på med ett projekt till lilleman som jag nog kommer kunna visa er någon gång kring jul så det inhandlades lite grejer till denna sak.. =)


Idag fick lilleman sin advents-present i form av en Pippi-film, det var uppskattat!


Här nedan är lilleman, väl påpälsad då snön yrde lite när han och sambon tog en runda med pulkan. Sedan skottade de gången med traktorn, sambon fick sig ett rejält träningspass kan jag lova!


Nu har vi i alla fall fått den efterlängtade snön, och nu har det också äntligen slutat yra.. Tyvärr ska det ju bli plusgrader här i veckan men jag hoppas den kommer snart igen i så fall!

Kram till er alla!

1 kommentar:

  1. Fint du pyntat! Vad duktig H är som hjälper pappa att skotta! ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera